Kerkbode 01-02-2019

Zondag 3 februari 2019
10.00 uur: ds. M.C. Stehouwer (voorbereiding Heilig Avondmaal)
18.30 uur: ds. C.M. Baan (Nieuwpoort)

Collecten: In beide diensten 1. Diaconie 2. Kerkbeheer
Oppas: Mathilde van Os, Saskia de Jong, Elise Leeuwis
Jeugddienst: Aanvang 14.30 uur

Omzien naar elkaar: Mevr. D. de Ruiter-Leeuwis, Van der Hoevenstraat 6, is vanuit het ziekenhuis in Gorinchem naar het verpleeghuis Waerthove in Sliedrecht gegaan. We bidden om Gods nabijheid voor alle ouderen, zieken en zij die in zorgen zijn.

Rond het Heilig Avondmaal: Een ieder is uitgenodigd voor een moment van bezinning en voorbereiding op het Heilig Avondmaal. We doen dat deze keer aan de hand van de Heidelbergse Catechismus vraag en antwoord 75, 76 en 77. We komen samen op D.V. donderdag 7 februari om 20.00 uur in de bovenzaal van de kerk. Hartelijk welkom. Daaraan voorafgaand zal er om 19.30 uur Censura Morum gehouden worden in de consistorie van de kerk.

Jeugddienst: Aanstaande zondag 3 februari staat er een jeugddienst gepland. Het thema van deze middag is: “Leven in vrijheid!” Heb jij de hoop op een vrij leven ook al opgegeven of droom je er nog weleens van? In Nederland zitten honderdduizenden mensen in een gevangenis. De gevangenis van het streven, het iets willen zijn, het jagen naar succes en geluk. Andere zitten in de gevangenis van de verslaving, van religie, van mislukking, van pijn, verdriet en ga zo maar door. Steeds meer jongeren hebben burn-out klachten, depressieve gedachten of stress. Hoe kun je uit deze gevangenis komen? Hoe ontvlucht je de enorme gejaagdheid, de stress en hoe ontkom je aan het streven naar het iets willen zijn? Arie de Rover (in het dagelijks leven spreker, trainer en coach) hoopt zondag met ons na te denken over dit thema en deze vragen. Natuurlijk zal de jeugddienst-band ons muzikaal meenemen en de bijpassende liederen begeleiden. Zoals altijd is er na de kerkdienst een moment om met elkaar te drinken en elkaar te ontmoeten. 14.00 uur gaan de deuren van de kerk open, 14.30 uur is de aanvang van de jeugddienst. Van harte welkom, zowel jong als oud! Neem jij je vrienden en vriendinnen mee?

Instuif: 9 februari hebben we een film op het programma staan, kom je mee kijken en neem je gezellig iemand mee? Inloop 19.45, start 20.00 uur in ‘t Wingerds hof. Kosten zijn €1,50 p.p Groetjes, de instuif leiding

31-01: Belijdeniscatechese
02-02: Café de Kroon
04-02: Catechese
04-02: Mannenvereniging
05-02: Belijdeniscatechese
06-02: Vrouwenbidstond 09.00 uur bij Jet, Oosteinde 32, voorbereiding Marit
06-02: Collectemunten verkoop van 19.00 tot 20.00 uur in de consistorie
07-02: Censura Morum
07-02: Bezinning Heilig Avondmaal

Ten slotte: In de morgendienst van D.V. zondag 3 februari luisteren we samen naar Gods Woord vanuit Genesis 22: 1 t/m 19. Wij bereiden ons samen in deze dienst voor op de viering van het Heilig Avondmaal D.V. 10 februari. We bidden om gezegende diensten voor jong en oud.