Kerkbode 13 september 2024

Zondag 15 september 2024

9.30 uur: ds. J.A.H. Jongkind (Langerak, H.A.)

18.30 uur: ds. J.A.H. Jongkind (Langerak, voortz./dankz. H.A.)

Collecten: 1. Diaconie 2. Kerkbeheer (verbouwing pastorie)

3. Avondmaalsbeker (IZB)

Oppas: Liesbeth de Bondt en Petra de Kluijver

Overleden: Op dinsdag 3 september is overleden mevr. Adriana Maria Margrieta (Greet)Korevaar-Smits. Ze mocht 85 jaar worden, sinds 8 juli 2022 weduwe van Sijm Korevaar. De begrafenis heeft afgelopen maandag 9 september plaats gevonden. Op de rouwkaart staat de tekst uit psalm 116: “God heb ik lief” met deze woorden van vast vertrouwen mocht ze het aardse loslaten. We wensen haar kinderen Marja en Wim Stuij, Els Korevaar en klein- en achterkleinkinderen veel sterkte en Gods onmisbare nabijheid toe.

Dankbetuiging: Na een zware periode heeft de Heere ons kracht gegeven (Ps. 116:1). Hem zij de eer! Wij danken een ieder voor het medeleven in welke vorm dan ook, het heeft ons goed gedaan. Een hartelijke groet van Roel en Cora Visser.

Huwelijksaankondiging: We ontvingen een huwelijkskaart van onze organist Cor Stoker en Antoinet Vervoorn. Ze geven elkaar het jawoord op 24 oktober 2024. De kerkelijke inzegening van hun huwelijk begint om 19.00uur en wordt geleid door ds. J. Jumelet, o.v.v. de Hervormde gemeente Tuil, in de hervormde kerk van Wijngaarden. Hun tijdelijk adres wordt: Haarstraat 32,4176 BL Tuil. We wensen Cor en Antoinet van harte Gods zegen op hun voorgenomen huwelijk.

Heilig Avondmaal: Zondag staat in het teken van de bediening van het Heilig Avondmaal. In de ochtenddienst aan detafel en in de avonddienst in de banken.

Rommelmarkt: Dankbaar kunnen wij melden dat de 44e rommelmarkt op 7 september het prachtige bedrag van €11.800,- heeft opgebracht. Veel dank is verschuldigd aan de ruim 100 vrijwilligers die voor dag en dauw al in de weer waren, aan het winkelend publiek voor hun investeringen en aan het bestuur dat alles coördineert. Maar bovenal dank aan God voor een stralende dag zonder problemen. Ter extra informatie, aankomende zaterdag 14 september zal de rommelmarktschuur gesloten zijn! U bent weer welkom op 12 oktober om spullen in te leveren  voor de editie van 2025.

Oud papier: In het 2de kwartaal heeft het ophalen van het oud papier het mooie bedrag van € 419,23 opgebracht! Dit is een recordbedrag van het laatste aantal jaar, ontzettend fijn! Hiermee kunnen we het jeugdraad-seizoen een mooie start geven, een ieder hartelijke dank!

Vrouwenvereniging: Op D.V. 26 september hopen we als vrouwenvereniging weer te starten. Deze eerste avond is samen met de mannenvereniging. Op 30 september is onze volgende Bijbelstudieavond, en daarna om de 2 weken op maandagavond. De data komen in de Kerkbode. Dit seizoen behandelen we het kleine Bijbelboek Ruth. Een bekend verhaal, waar we toch weer veel van kunnen leren. Kom gewoon eens langs om samen met ons bezig te zijn met Gods Woord. Gasten zijn altijd van harte welkom! We hopen je een keer te zien! Plaats: ’t Wingerds hof. Aanvang: 19.45uur.

Kom jij ook naar de Vakantie Bijbel-Club? We zijn al druk bezig met de voorbereidingen en het beloven weer twee dagen vol fijne momenten te worden! Zet dinsdag 29 en woensdag 30oktober alvast in je agenda, want dit wil je niet missen! Meer informatie volgt later.

14-09: Mannenbidstond (WoW): 7.30 uur in de kerk. Alle mannen hartelijk welkom.

Oud papier (Teo Hoogendijk en Jan de Haan)

Ten slotte: Vragen n.a.v. de preek van zondag avond over Handelingen 12: 1-19.Petrus en zijn medediscipelen vallen tijdens Jezus gebedsworsteling in Gethsemane in slaap. Ze hebben geen verwachting van de openbaring van de Heere.

1. De Heere is degene die geleden heeft en gestorven is. Met Hem zijn we in één lichaam verbonden. Hij in mij en ik in Hem. Dit betekent dat de ‘normale’ gang van zaken is dat wij lijden om Christus wil verdrukt en vervolgd worden.

-In welk opzicht ervaar je dit?

-Of ben je er vooral op uit om dit te voorkomen?

2. De Heere is degene die voor Petrus en zijn medediscipelen gebeden heeft dat hun geloof niet zou bezwijken. We mogen verwachten dat Christus dit nu ook voor ons bidt.

-Ben je bang dat je geloof bezwijken zal, dat je zult afhaken? Waardoor komt dit?

-Kan het Heilig Avondmaal je erbij helpen dat dit niet gebeuren zal?

3. De Heere is degene die opstond uit de dood. Wij verwachten te leven met Hem.

-Wat betekent het voor je juist aan de avondmaalstafel te bidden: “Maranatha, kom Heere Jezus, ja, kom spoedig”?

-Zie je uit naar de ontmoeting met Hem om aan te gaan aan het avondmaal van de bruiloft van het Lam?

Een gezegende voorbereiding op het Heilig Avondmaal gewenst,

De kerkenraad