Kerkbode 27 september 2024

Zondag 29 september 2024

9.30 uur: ds. H.E. Veldhuijzen (Gorinchem)

18.30 uur: ds. T. van Bruggen (Streefkerk)

Collecten: in beide diensten: 1. Diaconie (jeugdraad) 2. Kerkbeheer (preekbeurtenvergoeding gastpredikanten)

Oppas: Josien Kuiper en Anna de Haan

Omzien naar elkaar: Tijdens de opening winterwerk zullen er kaartjes uitgedeeld worden waar op staat “Bid dat je groeien mag”. We verlangen naar geloofsgroei; dat de kinderen en jongeren in ons dorp Jezus Christus meer en meer leren kennen. Daarvoor hebben ze jouw liefde, aandacht en gebed nodig. Hang dit kaartje thuis zichtbaar op, zodat je er elke dag aan herinnerd wordt om te bidden voor diegene die je op je hart hebt. Van harte bevelen we de jeugd, en zeker zo belangrijk de jeugdleiding, aan in onze gemeente in uw gebeden.

Opening winterwerk: Beste gemeenteleden, we hopen u op het schoolplein zaterdag vanaf 15.30 uur en zondag in de kerk/tijdens het koffie drinken thuis te ontmoeten. Een gezegende opening van het winterwerk toegewenst.

Belijdeniscatechese: Voor het komende seizoen hebben er 4 gemeenteleden zich opgegeven voor belijdeniscatechese. Deze groep doet mee met de belijdenisgroep van ds. Mink in Sliedrecht. Als kerkenraad zijn wedankbaar dat ds. Mink dit voor onze gemeente in de vacante periode wil doen. We wensen debelijdeniscatechisanten van harte Gods zegen toe.

Clubleiding: Wij zijn dringend op zoek naar nieuwe leiding voor onze club Immanuel. We komen nog twee leiding tekort. Ben(t) u/jij degene die dat wel leuk lijkt? Van harte welkom om een keer mee te kijken/draaien. Het gaat om onze jeugd van 12 – 16 jaar. Om de week op donderdagavond komen we bij elkaar en één keer per jaar gaan we met elkaar op kamp. Voor meer informatie kunt u terecht bij Sonja de Jong: 06-55624806.

Zingen na de dienst: We hopen de zondag af te sluiten met samen zingen tot Gods eer. We zingen de volgende liederen uit Weerklank: 242 – 419 – 421 (2x) – 428 – 472 – 231: 1,2,5,7 en 8. Zing(t) u/jij mee ? Zingen maakt je blij.

Ouderenmiddag: Op 2 oktober hopen we weer onze eerste middag te hebben van dit seizoen. We beginnen om 14.45 uur in ’t Wingerds hof. Deze middag horen we over het werk van een imker en is er ook honing te koop. Komt u ook weer of voor het eerst?  Hartelijk welkom. Wilt u opgehaald worden, bel dan naar Anja Vink 06-22380171.

Wingerdknopjes: Kinderkoor “de Wingerdknopjes” is ook weer begonnen. We gaan zingen over Boaz en Ruth. Wil je ook meedoen met dit mooie verhaal? Kom dan dinsdagmiddag uit school naar ’t Wingerds hof voor wat drinken, waarna we met elkaar een uurtje zingen tot 16.30 uur. Hartelijk welkom! Voor vragen, bel Rianne de Groot: tel 412726.

Dabar: De pop-up camping is al weer een poosje afgebroken en we hebben onze evaluaties weer gehad. Toch wil ik iedereen nog hartelijk bedanken voor zijn/haar hulp bij dit mooie werk. Vele gezinnen mochten een mooie week hebben en gingen met een Bijbel naar huis. We zijn dan als commissie dankbaar dat dit jaar vele vrijwilligers ons hebben geholpen dankzij de verschillende app-groepen.

Giftenverantwoording: Via M. Boot is er 1 x € 10,- en 1 x € 20,- ontvangen voor de kerk. Hartelijk dank daarvoor.

28-09: opening winterwerk

29-09: zingen na de dienst

JV

30-09: Vrouwenvereniging

01-10: Catechese

02-10: Ouderenmiddag

Collectemunten: 19-20 uur in consistorie

Bijbelstudiekring

03-10: Immanuel

Tenslotte: We wensen iedereen een gezegend weekend tijdens de opening van het winterwerk. Dat er gezegende ontmoetingen mogen plaatsvinden op zaterdag, maar zeker ook op zondag tijdens de diensten en de koffiemomenten die georganiseerd worden na de dienst.

Een hartelijke groet,

De kerkenraad.