Kerkbode 12 juli 2024

Zondag 14 juli 2024

9.30 uur: ds. H.J. van der Veen (Sliedrecht)

18.30 uur: ds. J.A.H. Jongkind (Langerak)

Collecten: 1. Diaconie (Pop-upcamping Alblashoeve) 2. Kerkbeheer

Oppas: Jurian Bakker en Rosanne de Jong

Omzien naar elkaar: Ook in deze komende periode van vakantie is het belangrijk om naar elkaar om te zien. Denk in het bijzonder aan de alleenstaanden in onze gemeente.

Huwelijksdienst: Donderdag 18 juli hopen Lars de Jong (Nieuw-Lekkerland) en Talitha Vink (Matenasche Scheidkade 6,Papendrecht) elkaar het ja woord te geven. Gods Zegen over hun huwelijk vragen zij in een dienst die gehouden wordt om 13.45 uur in de kerk van Wijngaarden. Op de trouwkaart staat deze tekst: Mijn plan met jullie staat vast spreekt de Heer. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: Ik zal je een hoopvolle toekomst geven (Jeremia 29:11). Dit wensen we het bruidspaar van harte toe. Het toekomstig adres van Lars en Talitha is: Lekdijk 343, 2957 CN Nieuw-Lekkerland.

Pop-upcamping: Nog twee weken en dan gaan we de pop-up camping opbouwen. Voor woensdagavond 17 juli zoek ik vrijwilligers die om 19.00 uur kunnen komen helpen. Kun je helpen? Laat het me weten: 06-51830602. Wil je op een andere manier helpen bij schoonmaak, rijden naar activiteiten, kledingwinkel e.d. meld je dan aan op de website van Dabar: https://dabaralblasserwaard.nl (staat ook op de kerkapp). Gebed is ook nodig. Mooi project om je als getuige van Jezus te laten zien. Alvast bedankt namens de commissie, Rianne de Groot.

Giftenverantwoording: Via Marinus Boot is er 1 x € 25,- en 1 x € 20,- ontvangen voor de kerk.

13-07: Mannenbidstond (WoW): leiding: Teo (loc. schuur Jelle)

Oud papier (Wim de Groot en Johan Brandwijk)

Rommelmarktschuur: 10.00-12.00 uur

18-07: Huwelijksdienst Lars en Talitha

Ten slotte: De schoolvakanties zijn begonnen. Velen gaan er deze komende periode op uit, anderen blijven thuis. De één maakt een verre reis, en de ander blijft in ons eigen land. Waar we ook naar toe gaan, wat onze reis ook zal zijn. Vraag of de Heere ook met je mee gaat. Of hij ons sparen wil op de weg die we gaan. Maar mogen we ook laten zien dat we volgelingen van Christus zijn; op vakantie of thuis.

Hartelijk groet,

De kerkenraad