Kerkbode 18 oktober 2024

Zondag 20 oktober 2024

9.30 uur: ds. J.H. Menkveld (Giessenburg, KIG-dienst)

18.30 uur: prop. H.H. de Mots (Ridderkerk)

Collecten: in beide diensten: 1. Diaconie (Oekraïne – Kimon/Stefanie) 2. Kerkbeheer 3. Extra kerkbeheer

Oppas: Margreet Meerkerk en Gerjan de Groot

Huwelijksjubileum: God heeft ons geen kalme reis beloofd, maar wel een behouden  aankomst. Met deze tekst op de kaart geven Jacob en Corrie Oskam-Mouthaan (Westeinde 21) aan dat ze afgelopen maandag 14oktober 60 jaar geleden elkaar het jawoord gaven. Ze voelen zich rijk gezegend met kinderen en kleinkinderen, maar zoals de tekst al aangaf kennen ze ook verdriet. Het gemis van zoon Jos die in 2020 op 52-jarige leeftijd overleed. Maar wat een troost, dat ze kracht mochten krijgen om dit grote verlies te dragen. We wensen Jacob en Corrie van harte Gods zegen en dat ze nog vele jaren met hun kinderen en kleinkinderen gespaard mogen blijven.

Giftenverantwoording: Via M. Boot is er € 20,- ontvangen voor de kerk. Waarvoor hartelijk dank.

KIG-dienst: Zondag 20 oktober is er weer een Kind in de Gemeente-dienst (KIG). We hopen samen met ds. Menkveld na te denken over het thema ‘dat je groeien mag’ vanuit Handelingen 9:1-9. Na de dienst is er gelegenheid om elkaar te ontmoeten met koffie en thee. Voor de kinderen is er een verwerking in de bovenzaal van de kerk. Van harte welkom!

Zingen na de dienst: We gaan de volgende nummers zingen uit Weerklank: 467: 1,3 en 5  –  274: 1,3 en 5  –  363: alle 3  –  432: alle 2  –  459: alle 3  –  519: alle 4.

21-10: Mannenvereniging

22-10: de Vuursteen

Catechese

23-10: Vrouwenbidstond

Bij de Bron

Ten slotte: Maar wie de HEERE verwachten, zullen hun kracht vernieuwen, zij zullen hun vleugels uitslaan als arenden, zij zullen snel lopen en niet afgemat worden, zij zullen lopen en niet moe worden (Jes. 40:31). Een prachtige tekst over het verwisselen (vernieuwen) van je kracht. Er voor staat dat jonge mannen moe worden (ook zij). Maar wie op de Heere wacht en het van Hem verwacht vernieuwt zijn kracht en vaart op. De tekst is bijzonder omdat je eigenlijk zou verwachten dat je eerst wandelt, dan loopt of rent en dan gaat vliegen. Maar als je de Heere verwacht is die volgorde andersom: opvaren op vleugels van een arend, dan lopen en uiteindelijk wandelen. Met God word je niet moe, wél als je loopt en vliegt en rent op eigen kracht. Moe van de rat race van het leven? Richt je oog op God! Verwacht het van Hem en leer lopen in Zijn tempo en tijd, en wandel met Hem door het leven.

Een hartelijke groet,  De kerkenraad.