Kerkbode 6 september 2024

Zondag 8 september 2024

9.30 uur: ds. P. van de Voorde (Hardinxveld-Giessendam, doopdienst)

18.30 uur: ds. G.J. Mink (Sliedrecht, v.H.A.)

Collecten: in beide diensten: 1. Diaconie (MAF) 2. Kerkbeheer (verbruikskosten energie, internet en water)

Oppas: Nadia Vink en Anna Ruisbroek

Omzien naar elkaar: Aart de Jong (Oosteinde 17) mocht weer thuis komen vanuit het ziekenhuis. Hij heeft nog een lange weg te gaan om zijn conditie weer op te bouwen na zijn hartoperatie. Marjolein Wiersma (Cort van den Lindenlaan 12, Sliedrecht) is afgelopen week geopereerd aan haar oor. Dankbaar kijkt ze terug op de geslaagde operatie, en zal de komende tijd moeten herstellen.

Censura Morum en bezinningsuur Heilig Avondmaal: Dinsdag 10 september is er om 19.30 uur Censura Morum in de consistorie van de kerk. Om 20.00uur is er bezinningsuur voor het Heilig avondmaal. Allen van harte uitgenodigd om aanwezig te zijn bij het bezinningsuur. I.v.m. de doopdienst zal de voorbereiding van het Heilig Avondmaal in de avonddienst plaatsvinden.

Rommelmarkt: D.V. zaterdag 7 september zal in de dorpskern van Wijngaarden de 44e Rommelmarkt plaatsvinden. In de B. Brouwerstraat, rondom ’t Wingerds hof en op het schoolplein zullen ruim 40 kramen met een ruim assortiment gebruikte spullen staan. Ook zijn er diverse lekkernijen te koop, waaronder pannenkoeken en poffertjes, verse cakes en boterkoek, speculaastassen, broodjes hamburger/worst, fruit. Voor de lunch kunt u terecht in ons restaurant in ’t Wingerds hof. Tijdens de rommelmarkt is de kerk geopend voor bezichtiging. De opbrengst van de rommelmarkt is voor de Hervormde kerk, alle verenigingen van Wijngaarden, ’t Wingerds hof en poli Diatime, de kinderafdeling voor diabetespatiënten van 0 tot 18 jaar van het Albert Schweitzer ziekenhuis in Dordrecht.  De rommelmarkt is geopend van 7.30 t/m 15 uur, tot ziens op 7 sept.

07-09: Rommelmarkt: 7.30-15.00 uur

10-09: Censura Morum: 19.30 uur

Bezinningsuur: 20.00 uur

Ten slotte: In de ochtenddienst van 8 september zal de doop worden bediend aan Thijmen Maarten van den Berg. Na zijn geboorte op 24 april heeft hij ruim 13 weken in het ziekhuis doorgebracht. Vele operaties heeft hij moeten ondergaan, maar zondag mag hij dan gedoopt worden. Grote reden tot dankbaarheid. Op zijn geboortekaartje stond het gedicht: Je bent voor ons een gift van God, waardevol, kwetsbaar en klein. Wij weten dat waar je ook gaat: Zijn hand zal op jou zijn! Waardevol, kwetsbaar en klein. Dat mochten zijn ouders Wessel en Jannet zeker ervaren in die spannende periode die achter hun ligt. Hoe wonderlijk mooi is dat het nu naar omstandigheden goed mag gaan.

Hartelijke groet,

De kerkenraad