Kerkbode 25-03-2022

Zondag 25 maart 2022
10.00 uur: ds. R.W. van Mourik (Alblasserdam)
18.30 uur: ds. M.C. Stehouwer
De diensten zijn live te volgen via de website van de gemeente onder ‘online kerkdiensten’.

Voorzang: v.m. Ps. 72:6 n.m. Ps. 118:14
Collecten: in beide diensten: 1. Diaconie (VBOK Siriz) 2. Kerkbeheer (inst.h. predikantsplaats)
U kunt uw liefdegaven overmaken op rek.nr Diaconie: NL24 RABO 0342 7619 27,
of op rek.nr Kerkrentmeesters: NL95 RABO 0342 7169 99.
Oppas: Marjolein Breedveld, Danielle de Jong en Ellis Kuiper

Omzien naar elkaar: Jl. zondag is in de afkondiging en voorbede het Dabar-werk benoemd. Het Evangelie van Jezus Christus delen in de straat, in je familiekring en met vrienden; dat is nog eens omzien! Graag deel ik van harte het onderstaande bericht vanuit het IZB evangelisatiewerk.

Mijn zomer was echt fantastisch!
Zin in een onwijs leuke werkvakantie? Dan is Dabar iets voor jou! Bij Dabar doe je in teamverband animatiewerk met een Missie. Als team organiseer je toffe animatieprogramma’s voor kinderen, tieners en volwassenen en deel je het geloof op een manier die bij jou past. Dabar wordt op campings en in stadswijken in Nederland gedaan waar ook veel kinderen en tieners komen met een rugzakje. Kinderen die thuis weinig liefde krijgen en tieners die op zoek zijn naar echte aandacht. En je hebt ook gewoon een supertijd met je team en je groeit in geloof. Een Dabarteam bestaat uit zo’n 6 tot 8 jongeren (leeftijd van 17 t/m 25 jaar). Je kunt een week of twee aaneengesloten weken Dabar doen. Schrijf je in op www.izb.nl/dabar. Je kan je met vrienden opgeven of individueel. Deelname is gratis. De ervaring onbetaalbaar! Neem de Dabarfolder mee voor info die in de kerk ligt.

Van de kerkenraad – gemeenteavond: D.V. 28 maart is er een gemeenteavond. Samen luisteren we naar een presentatie van Open Doors over het getuigenis van de vervolgde kerk. Daarna gaan we onze verbondenheid met broeders en zusters actief oefenen. Dit doen wij o.a. door die avond kaarten te schrijven met bemoedigende teksten, door samen te bidden en door de vervolgde kerk te steunen met onze liefdegaven. Iedereen die komt wordt dan ook gevraagd om kaarten mee te nemen die we op die avond kunnen gaan schrijven. De avond is in ’t Wingerds hof met een inloop om 19.45 uur. We beginnen om 20.00 uur. Jong en oud, iedereen is welkom!

Met het Woord onderweg naar Pasen: Bijbelleesrooster om met het Woord onderweg te gaan naar Pasen. Tussen haakjes staat de tekst die aansluit bij het thema. We zijn bij de keuze van dit thema geïnspireerd door de Heere Jezus zelf omdat Hij zegt in Lukas 24: ‘Dit zijn de woorden die Ik tot u sprak toen Ik nog bij u was, dat alles vervuld moest worden wat over Mij geschreven staat in de wet van Mozes en in de Profeten en in de Psalmen.’ Lees je mee?
Zo. Lukas 24: 36-49 (vers 44-46)
Ma. Genesis 49: 1-28 (vers 10 en 18)
Di. Numeri 24: 15-19 (vers 17-19)
Wo. Jesaja 53
Do. Micha 7: 8-20 (vers 18-20)
Vr. Psalm 22 (vers 2, 7-9, 16-19)
Za. Lukas 9: 18-22 (vers 22)

Stapeldiner: D.V. donderdagavond 21 april hopen jeugdclub Immanuel en de JV een stapeldiner te organiseren voor de jongeren: “ De maaltijd willen we samen met u afsluiten!” Wij zijn op zoek naar gemeenteleden die een aantal jongeren (in de leeftijd van 12-23 jaar) willen verwelkomen om het voor- en/of hoofgerecht met u mee te eten. Ook zoeken we mensen die het nagerecht willen maken. Wilt u ons helpen? U kunt zich hiervoor aanmelden via de flyer bij de kerkbode.

Bijbelstudieweekend: Van 29 april t/m 2 mei vindt er een bijbelstudieweekend plaats in Lunteren voor jongeren uit de Alblasserwaard in de leeftijd van 16 jaar en ouder. Onderwerp: ….En toch heb Ik je lief! Kosten €50,-. Opgeven: bijbelsw@gmail.com Informatie: 06-22050088/06-55100461.

Agenda:
27-03: JV
28-03: Gemeenteavond
30-03: Vrouwenbidstond​
30-03: Bij de Bron
31-03: Immanuël

Ten slotte: Op de 5e lijdenszondag D.V. 27 maart luisteren we samen in de avonddienst naar Gods Woord uit Markus 14: 32 t/m 52. Jezus gebedsworsteling in Getsemane toont Zijn lijden uit liefde voor zondaars. Het vraagt om verwondering, aanbidding en navolging! We bidden om gezegende erediensten voor de glorie van het Lam van God!

M.C. Stehouwer