Kerkbode 5 mei 2023

Zondag 7 mei 2023
09.30 uur: ds. J. ter Maten (Kesteren)
18.30 uur: Hans Maat (JIG)

Collecten: in beide diensten: 1. Diaconie 2. Kerkbeheer (onderhoud kerkgebouw)
Oppas: Wilma Nijhof en Anna Ruisbroek

Omzien naar elkaar: De afgelopen week is Magda Romijn ook nog opgenomen geweest in het ziekenhuis. Ze mocht weer thuis komen, maar de zorgen zijn nog groot. We bidden voor haar dat ze de kracht mag krijgen om aan te sterken in haar vertrouwde omgeving.
Geboorte: Bij Peter en Coralinde van der Spek is op woensdag 26 april een zoon geboren. Hij mag de naam Jozef Willem dragen. Boven het geboorte kaartje staat de tekst uit Jesaja 43:7. Iedereen die genoemd is naar Mijn Naam, die heb Ik tot Mijn eer geschapen, die heb Ik geformeerd, ja die heb Ik gemaakt. We bidden voor dit gezin dat Jozef in liefde mag opgroeien en die Naam mag leren kennen.
Kerktijd: Vanaf komende zondag begint de ochtenddienst weer om 9.30 uur!!
Jeugd in de Gemeente dienst: In de avonddienst van zondag 7 mei (18.30 uur) wordt er weer een JIG georganiseerd. Dhr. Hans Maat zal in deze dienst spreken. Hans was een tijd lang als directeur betrokken bij het Evangelisch Werkverband en is nu meer dan 15 jaar de tekstschrijver van Sela. Hans zal in deze dienst spreken over het thema: “Leven in het Koninkrijk, in de kracht van de Heilige Geest.” Voor aanstaande zondag is jong, maar zeker ook oud, van harte welkom!
Jeugdleiding gezocht: De jeugdraad zoekt enthousiaste leiding (16+ tot 70+) in het nieuwe seizoen 23/24:

1. Bij de VakantieBijbelClub 4-12 jarigen (okt. 24)
    1 x per 2 weken:
  2. Bij de JV (18+) (op zondagavond)
  3. Nieuwe club gr. 5/6 (avond af te stemmen)
  4. Nieuwe club gr. 3 /4 (avond of middag af te stemmen)
    Heeft u, heb jij er zin in en/of wilt u of jij meer informatie? Opgeven of info bij: Mathilde van Os, 0629291944.
    10-05: Vrouwenbidstond: Oosteinde 7, voorbereiding: Marjolein
    10-05: Bijbelstudiekring
    Ten slotte: Afgelopen donderdag was het Koningsdag. De dag daarvoor worden zoals gewoonlijk de Lintjes uitgereikt. Ook in ons dorp mochten twee personen die dag verrast worden door lid te worden in de orde van Oranje Nassau. Martin en Ina Wervenbos. Beiden hebben ze (en nu nog steeds) veel werk verzet voor de hervormde gemeente in Wijngaarden. Veel werk wat vaak onzichtbaar gebeurt maar veel tijd in beslag neemt. We zijn dankbaar dat ze daar al die jaren de kracht en wijsheid voor hebben gekregen om dit werk te mogen doen en willen ze daarvoor ook van harte feliciteren.
    Een hartelijke groet de kerkenraad.