Kerkbode 30 augustus 2024

Zondag 1 september 2024

9.30 uur: prop. P. van der Schee (Hoevelaken)

18.30 uur: ds. G.J. Roest (Gouda)

Collecten: in beide diensten: 1. Diaconie 2. Kerkbeheer (onkosten gebruik ’t Wingerds hof)

Oppas: Elske Baan, Ellis Kuiper en Maaike de Haan

Omzien naar elkaar: Mevr. Hoogendijk (Westeinde 2a) is 2 weken geleden onverwachts opgenomen in het ziekenhuis. Na een operatie mocht ze vorige week weer thuis komen. Aart de Jong (Oosteinde 17) heeft afgelopen dinsdag een nieuwe hartklep gekregen, en verblijft nog in het ziekenhuis. Mevr. Jacqueline de Bruin (van Tongerenstraat 20) heeft afgelopen donderdag een nieuwe knieprothese gekregen. Ze mocht ook weer thuis komen om verder te herstellen. Voor alle drie een ingrijpende en spannende operatie. Verder herstel is nog een lange en zware weg, maar we zijn zeer dankbaar dat de operaties goed mochten gaan. Ook voor de familieleden komt er veel bij kijken nu er veel zorg nodig is, of het werk door anderen gedaan moet worden. In zulke situaties kunnen vele vragen en zorgen ons bezig houden. Mattheüs schrijft dan ook in Mattheüs 6vers 34: Wees dan niet bezorgd over de dag van morgen, want de dag van morgen zal voor zichzelf zorgen.

Belijdenis catechese: Voor het komende seizoen hebben er al 3 mensen zich aangemeld voor het volgen van belijdeniscatechese, maar er kunnen er nog zeker meer bij. Zit u/jij erover na te denken, geef dit dan aan bij één van de kerkenraadsleden. Komende kerkenraadsvergadering zullen we kijken hoe we dit seizoenkunnen gaan invullen.

Welkom: Wij willen Benjy, Margaret, Hanna, Daniel en Naomi Belinga (Oosteinde 37)hartelijk welkom heten nu ze tijdelijk in Wijngaarden verblijven. Zij komen uit Kameroen, waar ze voor Wycliffe hebben gewerkt. Nu hopen ze in Nederland te blijven wonen. Zij leven voornamelijk mee in Sliedrecht waarvandaan ze uitgezonden zijn. Wij wensen ze een gezegende tijd toe in Wijngaarden.

04-09: Collectemunten: 19.00-20.00 uur in consistorie

Ten slotte: We kijken terug op een mooie week met veel activiteiten in de tent op het voetbalveld. Elke generatie kon zich laten vermaken door 1 of meerdere activiteiten. Hier werd ook dankbaar gebruik van gemaakt. Ook via deze plaats willen we iedereen hartelijk danken voor zijn of haar inzet om dit mogelijk te maken. We mochten de tentweek ook afsluiten met een kerkdienst. “Zin onder de zon” was het thema van de dienst. Wat is het doel van ons dagelijks leven? Is dat vluchtig najagen van de wind, of hebben we een anderdoel voor ogen.

Hartelijke groet,

De kerkenraad