Zondag 25 februari 2024

10.00 uur: Prop. P. Bijl (Papendrecht)

18.30 uur: Dhr. Martin Penning (JIG-dienst)

Collecten:  in beide diensten: 1. Diaconie 2. Kerkbeheer (Preekbeurtvergoeding gastpredikanten) Oppas: Liesbeth de Bondt en Petra de Kluijver

Omzien naar elkaar: Peter Damsteeg (Dorpsstraat 17) ligt nog steeds in het ziekenhuis. Zijn situatie is zorgelijk. Bid voor hem en zijn jonge gezin.

Geboorte: In het gezin van Simon en Deborah Stuij – van den Bos (De Hofstede 7) is woensdag 14 februari een zoon en broertje geboren. Hij kreeg de naam Dieks Olin Sevijn en kreeg als roepnaam Dieks. Hij is het broertje van Lara. Op 16 februari is er bij Harwin en Margreet Meerkerk – Stuij (Wijngaardsesteeg 5) ook een zoon geboren. Hij kreeg de naam Tiemen Arie en zijn roepnaam is Tiemen. We feliciteren deze twee jonge gezinnen met de geboortes van hun zoons, maar ook Wim en Marja Stuij die in één week 2 kleinzoons mochten ontvangen. “Weet dat de Heere God is, Hij heeft ons gemaakt, en niet wij. Zijn volk en de schapen van Zijn weide” (Psalm 100:3).

Jeugd in de gemeentedienst: Elk mens komt eens te staan voor de vraag wat hij aan moet met lijden en pijn. Voor een christen die gelooft in een liefdevolle en almachtige God, is die vraag nog klemmender. Zondagavond 25 februari wordt er weer een Jeugd in de gemeentedienst georganiseerd. Met elkaar zullen we nadenken over het thema: “Waar is God als ik pijn heb?” Martin Penning uit Amerongen zal in deze dienst spreken over deze moeilijke kwestie. Martin is in het dagelijkse leven hulpverlener, therapeut en counselor. De dienst begint om 18.30 uur. Jong en oud van harte welkom!

Ouderenmiddag: Woensdag 28 februari is er om 14.45 uur weer een middag in ’t
Wingerds hof. Hans Blok hoopt deze middag foto’s te laten zien en te
vertellen van zijn eigen reizen door Afrika. Ook is er een meditatie en
tijd voor ontmoeting. Komt u ook ? Als u opgehaald wilt worden bel dan
Anja Vink (06-22380171).

Enthousiasme gezocht: Na vele, vele jaren van trouwe inzet heeft Arja Kraaijeveld afscheid genomen van de Zending- en Evangelisatiecommissie (EZC). We bedanken haar heel hartelijk voor de inzet van al die jaren. We bidden, verlangen en geloven dat haar inzet niet tevergeefs was. Want de belofte van God, die stáát: “Werp uw brood (het Evangelie) uit over het water, want na vele dagen zult u het (de vrucht) vinden”. Suzanne de Gier is al een tijdje nieuw in de commissie. Wil je eenmalig – een keer helpenof structureel je inzetten? Neem contact op met: Rianne de Groot, Suzanne Kraaijeveld of Maarten Baan.

Giftenverantwoording: Via dhr. M. Boot is € 25,- ontvangen voor de kerk.

25-02: Jeugd in de gemeente

JV

26-02: Mannenvereniging

27-02: Catechese

De Vuursteen

28-02: Ouderenmiddag

Bij de Bron

Bijbelstudiekring

29-02: Stapeldiner

Ten slotte:

Wat de toekomst brengen moge, mij geleidt des Heren hand; Moedig sla ik dus de ogen naar het onbekende land. Leer mij volgen zonder vragen; Vader wat Gij doet is goed Leer mij slechts het heden dragen, met een rustige, kalme moed!

Hartelijke groet,

De kerkenraad