kerkbode 5 januari 2024

Zondag 6 januari 2024
10.00 uur: ds. R. van der Knijff (Molenaarsgraaf)
18.30 uur: ds. H.E. Veldhuijzen (Gorinchem)
Voorzang: v.m. Ps. 33:10 n.m. LvS:1
Collecten: in beide diensten: 1. Diaconie 2. Kerkbeheer (onderhoud pastorie)
Oppas: Marjolein Breedveld en Anna Ruisbroek
Omzien naar elkaar: Vorige week zondag werd Wim de Groot (dorpsstraat 8) opgenomen in het ziekenhuis vanwege hartklachten. Afgelopen donderdag mocht hij weer thuis komen. In zijn kransslagader is een stent geplaats. Nu mag het weer goed gaan met hem en moet hij rustig aan weer aansterken. We danken voor hem dat het weer thuis mocht komen en bidden voor herstel.
Overleden: Woensdag 20 december is overleden Mevr. Sija Stuij van Hattem. Ze mocht 78 jaar worden. De begrafenis heeft 27 dec. plaatsgevonden. Tijdens de dankdienst mochten de woorden klinken vanuit Mattheus 11. Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast zijn, en Ik zal u rust
geven. Dit bidden we ook haar man Pau, zijn kinderen, kleinkinderen en verdere familie toe.
Diaconie: Via de fruitbakjes zijn 2 giften van beide €20,- gegeven. Hartelijk dank hiervoor.
08-01: Vrouwenvereniging
09-01: De Vuursteen
10-01: Vrouwenbidstond: Matenasche Scheikade 6, Papendrecht, voorber. Jantine
10-01: Bij de Bron
10-01: Kerkenraadsvergadering
11-01: Immanuel
11-01: Jonge stellen/vrijgezellen kring
Ten slotte: Op oudjaarsavond mochten we de namen gedenken van de leden van onze gemeente, oud-gemeenteleden en dorpsgenoten die dit jaar gestorven zijn. Wij gedenken hen met eerbied, mensen die ons zijn voorgegaan en met wie wij verbonden blijven.
Overleden zijn:

• Op 15 februari dhr. Willem van den Berg, laatst gewoond hebbend Van der Hoevenstraat 12, op de leeftijd van 63 jaar.
  • Op 17 februari dhr. Hendrik Ruitenbeek, laatst gewoond hebbend Westeinde 22, op de leeftijd van 79 jaar.
  • Op 15 maart dhr. René Leeuwis, laatst gewoond hebbend Dorpsstraat 42, op de leeftijd van 49 jaar.
  • Op 31 augustus mevr. Maaike Smits- Goedhart, laatst gewoond hebbend Tolsteeg 1a, op de leeftijd van 68 jaar.
  • Op 21 oktober mevr. Arigje van Werd- Baan, laatst gewoond hebbend Oosteinde 13 op de leeftijd van 83 jaar.
  • Op 1 november dhr. Pieter Cornelis van Herwijnen, laatst gewoond hebbend Weteringpad 1, op de leeftijd van 59 jaar.
  • Op 10 december mevr. Wilhelmina Tolenaars- van Breugel, laatst gewoond hebbend Weteringpad 3 op de leeftijd van 88 jaar.
  • Op 20 december mevr. Sija Stuij- van Hattem, laatst gewoond hebbend Van der Hoevenstraat 2 op de leeftijd van 78 jaar.
    Wij gedenken hen in het licht van de opstanding van Jezus Christus, onze Heere, totdat Hij komt.
    Hartelijke groeten,
    De kerkenraad.